نهاد جوانان فعال افغان

محیط زیست پاک - جامعه سالم

نهاد جوانان فعال افغان

محیط زیست پاک - جامعه سالم

مقدمه:

جوانان فعال افغان یک نهاد غیر دولتی , غیر انتفاعی و مستقل , مشتمل از جوانان رضاکار بدون در نظر داشت تبعیض قومی , نژادی , لسانی و مذهبی میباشد.

طوریکه همه آگاهیم افغانستان بخصوص کابل در اثر جنگهای متمادی چندین ساله به ویرانه ئی مبدل گردید. خوشبختانه طی چهارسال گذشته فرصت بازسازی و احیای مجدد به این کشور جنگ زده ء ما میسر گردیده و امید میرود در آینده نیز درین راستا گام های موثرتری بداشته شود.

            افغانستان در راستای بازسازی به مشکلات زیادی روبروست که از جمله مسایل مرتبط به محیط زیست و صحت آن مورد توجه خاص این نهاد قرارگرفته است.         

            طی سالهای اخیر جمعیت وسیعی از مهاجرین دوباره به وطن عودت نموده اند که اکثریت آنان بنابر موجودیت امنیت بهتر, دسترسی به امکانات تعلیم , موجودیت شفاخانه ها و کلینیک ها و مهمتر از همه بنابر تسهیلات بیشتر کاریابی به عوض محل سوکونت اصلی خود به پایتخت (کابل) مسکن گزین شده اند. این امر باعث مصرف بیشتر محصولات و انبار بیشتر کثافات به وسیله ایشان گردیده, همچنان کوشش های غیر مسئولانه بعضی افراد سود جو و نا آگائی عدهء زیادی از مردم درین زمینه خطر تباهکنی را برای بشریت در آینده علامت میدهد, چنانچه همه گان تاثیرات ناگوار این پدیده را در حیات روزمره خویش و محیط و ماحول کابل شاهد هستیم.

(با تاسف محیط و ماحول پایتخت یک کشور !!!)

به دلیل آلودگی محیط زیست و تاثیرات مضره ان بالای صحت مردم و زیبائی شهر, این نهاد خودرا مکلف به تفهیم و ارتقاع سطح آگاهی مردم در مورد اضرار حاصله از الودگی محیط زیست دانسته , به منظور تغیر اذهان عامه در مورد بهتر سازی محیط زیست خواهان همکاری ارگان های دولتی , نهاد های بین المللی زیربط و سایر افراد جامعه میباشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
تاریخ 1386/02/09 ساعت 12:33 ق.ظ http://tareekhedigar.com

متاسفانه کمتر کسی در این روزها به فکر محیط زیست و صحت مردم هستند. امید وارم که روز به روز به تعداد این افراد افزوده شود. موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد